Bloedcirculatie – Waarom is dit zo belangrijk?


De bloedsomloop

De bloedsomloop is een van de meest belangrijke functies in het lichaam. Het levert zuurstof naar de hersenen en andere organen. Het is dat ons lichaam goed functioneert. Het kan ook gezondere huid bevorderen en helpt de celgroei. Slechte bloedcirculatie kan worden veroorzaakt door roken, gebrek aan lichaamsbeweging, te lang zitten, en bloedstolsels kunnen allemaal bijdragen aan een slechte bloedsomloop.
Er zijn vele manieren om de doorbloeding van het lichaam te verbeteren. Dingen zoals lichaamsbeweging en gezonde voeding kunnen helpen deze te verbeteren.

Lichaamsbeweging

Je bloedvaten verwijden wanneer je goed beweegt. Slechts 30 minuten bewegen kan al helpen de doorbloeding te verbeteren. Oefeningen zijn vooral belangrijk voor mensen die op hun werk de hele dag zitten.

Voeding

Voedingsmiddelen met voldoende vitamine C en E kunnen helpen om de doorbloeding te verbeteren. Het toevoegen van gember en knoflook aan uw gerechten kan helpen bij de circulatie. Van cayennepeper is aangetoond dat dit ook de bloedstroom verbetert.

Aminozuren

Bepaalde aminozuren kunnen helpen om de bloedstroom in het lichaam te verbeteren.
Arginine is een aminozuur dat kan helpen om de bloedsomloop te verbeteren. Het creëert stikstofmonoxide in het lichaam wat cruciaal is voor een goede circulatie. Met zijn vermogen om doorbloeding te bevorderen verbetert het ook een gezond immuunsysteem en gezondere haargroei.

Een goede bron van Arginine zijn belangrijke eiwitten zoals collageen, die gemakkelijk aan dranken zijn toe te voegen, smoothies, shakes en anderen.

Wellness

Het ontspannen van je lichaam kan ook helpen om de bloedstroom te verhogen.
Ademhalingsoefeningen kunnen je geest kalmeren en stress verminderen. Yoga kan helpen om de doorbloeding te verbeteren als je tegelijkertijd hier ademhalings-oefeningen doet. Massages helpen bij gespannen spieren en het verminderen van stress wat ook weer de doorbloeding verbetert.